Miért nem látom a kulcsszavakat a Google Analytics-ben? Miért (not provided)?

De akkor hogyan tudhatok meg többet a weboldalam látogatóiról?

Az utóbbi idők Google által bevezetett változások kétségtelenül fejtörést okoztak a kereső optimalizálással foglalkozó szakértőknek, mert ezek következtében a teljesítmény jelentések pontossága jelentősen csökkent. Jócskán beszűkültek a lehetőségek a SEO eredmények pontos mérése terén. Újabb és újabb kreatív ötletekkel próbáljuk a már nem elérhető adatokat helyettesíteni.

 

Ezek a változások nem a derült égből érkeztek, valahol mindez kiszámítható volt.

 

Nem, nem arról van szó, hogy a SEO, a kereső optimalizálás és annak alapelvei változtak volna meg gyökeresen, mert a lényeg mindig is az volt, amit a Google szoftver mérnöke, evangélistája, Matt Cutts hirdet: „ A SEO sikerek elérésének módszerei nem változtak, már amennyiben a helyes irányt követte valaki – biztosítsunk a látogatónak nagyszerű felhasználói élményt

Tömör, tetszetős megfogalmazás, de sajnos nem értelmezhető sok szempontból, mert tudjuk, hogy a nagyszerű felhasználó élmény az még nem feltétlen elég az üdvösséghez, és mialatt mi rengeteg adatot „osztunk meg” tudtunkon kívül weboldalunk statisztikai adatai által, valamint kereséseink során a kereső óriással, addig  az egyszeriben egy lényeges adattól foszt meg minket.

 

A Google Analytics web statisztikában 2013 végére el fognak tűnni végleg azok a kulcsszavak, amelyek útján a látogatók az oldalunkra találtak. Helyettük a (not provided) kifejezés jelenik meg. Ha valamely site célközönsége még használja a Yahoo és a Bing keresőt, akkor szerencséje van, mert azok a kulcsszavak még láthatók, elemezhetők, bár a magyarországi honlapok többségét a Google kereső használatával lelik meg a látogatók.

 

Értelmetlen volna sok időt tölteni ennek a helyzetnek a kritikájával, de azt fontos tudni, hogy viszont aki AdWords hirdetési kampányt futtat, annak a website-nak a statisztikájában megjelennek a kulcs kifejezések. Ha valakinek nem lett volna világos, a Google az online hirdetésekből szerzi bevételének jelentős részét. (Csak megjegyzem: amerikai felmérés szerint az ott élők több mint 60%-ának erről halvány fogalma sincs….)

 

A hirhedt (not provided) és hatásai a mérési eredményekre

Ez a (not provided) történet még valamikor 2011 végén kezdődött, és anélkül, hogy a technikai, jogi hátteret feszegetnénk, nézzük meg, hogy mit is jelent valójában a kulcsszavak elvesztése:


•    ezek a változások a SEO teljesítménymérésre vannak komoly hatással
•    nem láthatjuk a márka/cégnév és általános kifejezések arányát innéttől
•    a „long tail”, vagyis többszavas kifejezések teljesítményéről sem lesz információnk
•    új kulcsszó keresési lehetőségek és azok mérései is beszűkülnek
•    új mérési módszerekre van szükség
•    a kulcs kifejezések gazdagabb variációit lesz szükséges alkalmazni az eddig magas teljesítményt nyújtó oldalak esetén

 

Mit kezdhetünk a még rendelkezésre álló adatokkal?

Miért nem látom a kulcsszavakat a Google Analytics-ben? Miért (not provided)

 

Az organikus kereséssel oldalainkra érkezőket és azok számának változásait természetesen ismerni fogjuk ezt követően is, csakhogy nem hámozhatjuk ki az adatokból, hogy ebből hány százalék a cégnévre, márkára érkezett találat (branded search), így ez nem egy száz százalékos pontosságú mérőszám lesz.

Amennyiben a honlapunk struktúrája keresőbarát, beszédes URL-ekből épül fel, akkor „kiolvashatjuk” belőle, hogy a keresés útján oldalunkra érkezett látogató milyen kifejezést használhatott. Ezt összevethetjük az oldal címmel is a Google Analytics-ben, és máris nem sötétben, hanem csak szürkületben tapogatózunk.

 

A Google Webmester Eszközök (Webmasters Tool)

továbbra is tartalmaz kulcsszó adatokat, helyezéseket és átkattintási arányokat is, de ez nem feltétlenül a pontosságáról híres, és sajnos nem is tartalmaz minden kifejezést. Így csak más mérő eszközökkel együtt érdemes használni.

 

A Kereső Helyezés lista folyamatos ellenőrzése

Eltérően attól, amit a Google történetileg állít, a helyezési eredmények (rankings) jelentősége növekszik – főként ebből  a (not provided) helyzetből adódóan. Fontos tehát, hogy nem időt rablóan egyenként és kézi úton, hanem szoftveresen heti, havi rendszerességgel ellenőrizzük a megcélzott kulcs kifejezéseink pozícióját.


Ez egy kritikus pontja a web jelenlét optimalizálásnak, mert csak így tudunk időben reagálni az online térben bekövetkezett változásokra, mint például új konkurens honlap megjelenése, vagy abban az esetben, ha a versenytársunk egyszer csak arról dönt, hogy vagy egyedül, vagy pedig egy megbízott SEO cég vagy szakértő megbízásával belevág oldalainak eredményes optimalizálásába.


Lényeges, hogy tudjuk

  1. mely oldalunk,
  2. milyen kifejezésre,
  3. milyen pozíciót foglal el

különösen akkor, ha például egy adott földrajzi helyet, régiót célzunk szolgáltatásainkkal.

Bizonyára hallott  már arról, hogy a keresőoldali találatok nem azonosak két egymástól x kilométer távolságra ülő felhasználó esetében.


És ha Önnek például országosan több üzlete is van, nem azonos helyezést fog elérni honlapja a különböző településekről indított keresések esetén.
Ennek eredményeit kizárólag az erre alkalmas szoftverekkel lehetséges ellenőrizni.

Kattintson ide további információért >>

 

Honlap látogatottság növelés website elemzés

Ha további javaslatokat ötleteket is szívesen olvasna, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre >>>

 

Kérjük a lehető legpontosabban töltse ki az alábbi űrlapot a honlap elemzés megrendeléséhez.
A részletes SEO audit díja HUF 17.000
Külön díjazásért (HUF 12.000) a Google Anylitics látogatottsági statisztikai valamint a Goole Search Console (korábban Webmester Eszközök) adatait is elemezzük

Név(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Email(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Website(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Konkurrens weboldalak(*)
Ne hagyja üresen

Milyen gyakran frissíti weboldalát?(*)
Szükséges mező

Kulcsszavak(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Vesszővel elválasztva írjon be legalább 5 kulcs kifejezést

Vett észre az utóbbi időben forgalom csökkenést?(*)
Szükséges mező

A Google Analytics fiókban jelöljön ki 6-12 hónapos periódust és az "Ügyfélszerzés" Minden forgalom, valamint a Kulcsszavak/Organikus részek diagramjait tekintse át.

Felhasználói és Jogi feltételek

Kérjük, hogy legörgetve a szöveget figyelmessen olvassa el.

Érvényesítés(*)
Érvényesítés
  FrissítHiányzó vagy pontatlan adat

Kérjük írja be a fenti kódot elküldés előtt

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
  • Nincsenek hozzászólások

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a keresőoptimalizálás fontos híreiről soha ne maradjon le.
Küldés
Használati feltételek

Weboldal forgalmának látogatónak növelése

Pontos kereső találati eredmények

Pontos kereső találati eredményekAz Advanced Web Ranking megbízható, pontos és folyamatos kereső találati eredményeket eredményez az Ön összes kulcsszavára és weboldalára, mert:

  • Keresőbarát alkalmazás
  • A kereső találati eredmények minden alkalommal frissülnek
  • Bármely globális és lokális kereső találatai listáját mérni képes

Tovább...

Website elemzés

Website elemzésÁttekintést adunk weboldala technikai SEO helyzetéről.

Kijavítjuk az optimalizációs hibákat és a megcélzott kereső kifejezésekre oldalait a kereső találatok élére juttatjuk folyamatosan elemezve:

 

  • az oldalhibákat
  • a külső és belső linkeket
  • és az oldal reputációját és autoritását

Tovább...

Megbízható versenytárs elemzés

Megbízható versenytárs elemzésAz Advanced Web Ranking szoftverrel elemezzük versenytársainak oldalait a megcélzott kulcsszavak tükrében, hogy rövid idő leforgása alatt elérhessük a kitűzött célokat:

  • feltárva konkurrenseinek SEO stratégiáját
  • összehasonlítva a weboldalak teljesítményét kiemelve a különbségeket
  • fókuszálva a leglényegesebb SEO faktorokra

Tovább...

Kapcsolat * Rendeljen website elemzést

PanoGraph Kft.
Website optimalizálás, Keresőmarketing

Cégjegyzéksz: 19-09-517089
Adószám: 13644947-1-19
EU adószám: HU13644947

Telefon:
+36 20 9441 207

E-mail:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Website Audit és tartalom optimalizálás

Google Analytics integráció

Hogyan lehet egy weboldalt még jövedelmezőbbé tenni?

De fogalmazzuk ezt a kérdést át az Ön szemszögéből: "Hogyan tudom weboldalamat még jövedelmezőbbé tenni?"

Csak úgy, ha elemezzük a forgalmát és az adott kulcsszavak konverzióját - azaz tisztában vagyunk azzal, miképp válik egy látogató ügyféllé, vevővé. Az általunk használt szoftverbe a Google Analytics adatokat integrálva ez látványosan egyszerű feladattá vált.

Bővebben...:

Link építő eszközök és szolgáltatások

Kapcsolati link építés

Az adott weboldalra mutató linkek lényeges szerepet töltenek be a webes jelenlét erősítésében, a keresőkben elért helyezések növelésében, de ez az egyik leg időigényesebb és legnagyobb odafigyelést igénylő SEO feladat.

Bővebben...: