Hogyan tartsunk lépést a Google kereső változásaival?

Mi a sikeres honlap optimalizálás titka, avagy merre tart a keresőmarketing?

 

Az alábbiakban Rand Fishkin (MOZ CEO) Slideshare 54 oldalas angol nyelvű prezentációját osztanám meg, kiemelve belőle azokat a leglényegesebb elemeket magyarul is, amelyeket minden honlap tulajdonosnak érdemes tudnia a website optimalizálás, látogatottság növelés, keresőmarketing, hogyanjáról és miértjéről, valamint az online marketing jelenlegi helyzetéről, stratégia feladatairól.

 

Az idők során már többször megkongatták a vészharangot a SEO felett, de valahányszor a harangzúgás elhalkult, mindenki rájött, hogy lényegében tovább él, méghozzá egyre emeltebb szinten. És ez teszi szükségessé, hogy a trendeket közelebbről megismerje és hozhasson döntést egy adott weboldal áttervezéséről.

 

Igyekeztünk a közérthető fogalmazásra, kerülve a szakkifejezéseket, de jónéhány esetben ez elkerülhetetlen, így, ha bármely résszel kapcsolatban kérdései adódnának, írjon nekünk Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. .

 

 

 

 

1) Tudta-e, hogy éves szinten akár 500-nál is több apróbb-nagyobb kereső algoritmus változtatás van hatással a keresési eredményekre és egyben az oldalak helyezésére?

(beleértve az Ön honlapját is)

A kereső algoritmus változtatás hatással van a keresési eredményekre és egyben az oldalak helyezésére

Sok ez, vagy kevés? Egyértelműen nagyon sok, mondhatni sokkolóan sok.

Megnyugtató viszont, hogy ezek közül csak néhány az, amely jelentősen befolyásolhatja egy site korábbi és jövőbeli helyezését, látogatottságát.

Felmerül egy másik kérdés is. Van-e ideje egy cégvezetőnek, vállalkozását menedzselő személynek ezeket követni, és annak megfelelően újabb és újabb döntéseket hozni a honlap láthatóságának fenntartására, növelésére?

Úgy gondoljuk kevés ilyen személy létezik, így bölcs döntés ezeket a feladatokat külsős szakértőkre bízni.

 

 

2) Na, de kik a SEO (kereső / honlap optimalizáló) szakértők?

Kik a SEO, kereső és honlap optimalizáló szakértők?

Ezrével vannak ilyenek, szolgáltatásaikat, vagyis pontosabban rész-szolgáltatásaikat kínálva a közösségi oldalakon, apróhirdetési oldalakon.

A szerző, Rand Fishkin tanácsa: soha ne vegyük igénybe szolgáltatásaikat, ha nem akarunk bajba kerülni.

De akkor kit bízzunk meg honlapunk optimalizálásával?

Kiben bízhatunk meg, aki weboldalunk eredményességét garantáltan növelni tudja, és mindent az irányelveknek megfelelően végez?

Olvassa tovább és megtalálja a megoldást.

 

 

3) Google Keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek

Google Keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek

Először is bízzon saját magában, józan ítélőképességében, de mindenképpen szánjon időt arra, hogy a fenti képre kattintva letölti és átolvassa a Google Keresőmotor-optimalizálási útmutatót kezdőknek.

Az útmutatóban olvasható technikai tanácsok mellett érdemes azt szem előtt tartani, hogy a Google megfogalmazásai és gyakori átfogalmazásai sok esetben nem adnak egyértelmű tájékoztatást (még a kereső marketing szakmának sem), és különlegesen nehezített pálya szakaszon haladunk, ha nem hagyjuk figyelmen kívül az első képkocka címét: több mint 500 algoritmus változtatás évente... Ember legyen a talpán, aki ezt követni tudja. És emellett a Google-t rengeteg kritika éri titokzatossága okán, és amiatt, hogy gyakran és önkényesen változtatja meg a szélirányt. Ebből adódóan nem olyan egyszerű ez a SEo történet, amint a "Bibliában" olvasható.

Viszont az útmutató előszavában van egy megszívlelendő tanács. Idézzük:

"mindenképpen javasoljuk, hogy az optimalizálással kapcsolatos döntéseket főként és elsősorban a webhely látogatóinak igényeit szem előtt tartva hozza meg. Ők a webhely tartalmának elsődleges fogyasztói és ők azok, akik a keresőmotorokat arra használják, hogy megtalálják az Ön munkáját. Ha túlságosan azokra a technikai trükkökre koncentrál, amelyek a keresők eredménylistájában előnyösebb helyet biztosítanak, nem biztos, hogy a kívánt eredményt fogja elérni. A keresőmotor-optimalizálás leginkább arról szól, hogy egy adott webhely a lehető legjobban szerepeljen a keresőmotorokban való megjelenés szempontjából, de a végső fogyasztók a felhasználók, nem a keresőmotorok."

 Itt sok jó tanács olvasható a kereső optimalizáló szolgáltató cég kiválasztásával kapcsolatban: https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=hu

Honlap látogatottság növelés website elemzés

 

4) A SEO-ban gazdagok még gazdagabbá válnak

Látogatottság növelés. Az első oldali találatokért ádáz küzdelem folyik

Az első oldali találatokért ádáz küzdelem folyik, mert ezek nem csak a látogatottság növelésben játszanak kiemelt szerepet, hanem az átkattintásokban, értékesítésben, piaci részesedés növelésében, márkaismeretben...

 

 

5) Az elhíresült Google Panda kereső helyezési algoritmus

Google Panda kereső helyezési algoritmus

2011 óta fut többszöri frissítéssel és a gyenge minőségű, lényegtelen és "vékony" tartalmú oldalakat szűri ki a találati listákból azzal büntetve a site-okat, hogy nem érhetnek el magas helyezést, amíg ki nem javítják a hibákat.

Ha Önnek több éve van weboldala, valamint abban a Google Analytics követő kód is telepítve van, akkor a díjmentes Panguin eszközzel könnyedén ellenőrizheti ennek hatását:

http://seo.panograph.hu/kereso-optimalizalo-gyorsjelentesek/index.php

 

 

6 ) Mi az a Google Pingvin?

Google pingvin (Penguin) frissítés

Ez szintén egy nagy horderejű kereső algoritmus frissítés, amely 2012 áprilisa óta szűri ki azokat a weboldalakat, amelyek megsértik a a webmester irányelveket, manipulatív technikákat alkalmaznak, és vásárolt linkekkel kívánják helyezésüket növelni.

Ha Önnek több éve van weboldala, valamint abban a Google Analytics követő kód is telepítve van, akkor a díjmentes Panguin eszközzel könnyedén ellenőrizheti ennek hatását:

Kattintson ide >>>

 

 

7) Na és a Kolibri (Hummingbird) nevet viselő frissítés?

 Kolibri (Hummingbird) Google frissítés

Ez már nem is csak egy frissítés, hanem lényegében a Google új keresőmotorja, amelyet 2013 nyarán - a Google fennállásának 15 éves évfordulóján - vezettek be különösebb csinnadratta nélkül, úgy, hogy egy ideig maga a szakma sem vette észre .

Bővebben erről a Hogyan befolyásolja a legújabb Google keresőmotor frissítés az Ön weboldalának helyezéseit? című cikkükben olvashat.

 

 

8) Kereső optimalizálás - a kezdetektől

Kereső optimalizáls - a kezdetek

Hogyan is volt a kezdetekben? A Google által levédett "PageRank" (az alapító Larry Page nevét viselő) szabadalom alapját az oldalra mutató, és az onnét kiinduló linkek képezték.

Ezzel határozták meg az oldalak fontosságát, hogy megállapíthassák a kereső találatokban a helyezésüket. Csakhogy olyan technikákat alkalmaztak bizonyos weboldalak, amelyekkel manipulálni tudták ezt, így a Google válaszlépésekre kényszerült, hogy minőségi találatokat tudjon biztosítani a keresőkben. Lásd a 6) pontban.

 

 

9) Kereső és honlap optimalizálás ma és a jövőben

Kereső és honlap optimalizálás ma és a jövőben

A lehető legpontosabb találatok biztosítása érdekében a kereső óriás ma már több, mint 200 tényezőt vesz figyelembe, hogy meghatározza egy adott oldal értékét és helyezését. Részletesen ez az oldal fejti ki ezeket >>>

Ezek közül is a legfontosabbak láthatók a fenti diagramon:

  • domain szintű link mérőszámok, link autoritás
  • oldal szintű link mérőszámok
  • oldal szintű tartalmi elemek, relevancia, kulcsszavak
  • oldal szinten a tartalom minősége, egyedisége, betöltődési sebessége
  • az adott márka (vállalkozás) nevének említései, hivatkozásai
  • felhasználói, látogatói szokások, statisztikai adatai
  • közösségi média szintű említések, megosztások mennyisége
  • domain szintű kulcsszó használat
  • domain név, annak kiterjesztése (mint .com, .net. org...) és még sok más

Hát bizony ez egy igen bonyolult lista, és csak megfelelő szoftverekkel lehet mérni az értékeit, de ha valóban komolyan gondoljuk, hogy weboldalunkat magas szintre fejlesszük, akkor ezekkel a tényezőkkel bizony foglalkozni kell.

 

 

10) Elavult, múltbéli SEO technikák

Elavult, múltbéli SEO technikák

Van, aki még emlékszik ezekre a nevekre? Netscape, Lycos, HotBot, Altavista, GoTo, LookSmart, Excite?

Amikor a 90-es évek végén elkezdtünk ismerkedni a kereső optimalizálással, a Google csak egy volt a sok kereső közül, és a kereső optimalizálási tevékenység a fenti ábrának megfelelően eléggé egyszerű volt.

Legyen az oldal elérhető, ügyesen "telerakjuk" kulcsszavakkal, építsünk linkeket, és működött a rendszer. Így-úgy, de működött, kevés befektetéssel jöttek az eredmények, egy honlapot könnyedén fel lehetett hozni a kereső találati listák élére.

Csakhogy az idejét múlt és leegyszerűsített technikák (mondhatni  SEO trükkök) már egyre kevésbé hatékonyak, önmagukban nagyon alacsony szintű eredmény hoznak, illetve egyik-másik még azt a veszélyt is hordozza, hogy oldalunkat a Google alacsonyabbra sorolja, rossz esetben kizárja a találati listákról, és onnét már igen költséges a visszaút.

De akkor milyen technikák a célravezetőek?

Ha érdekli a cikk folytatása, vagy további javaslatokat ötleteket is szívesen olvasna, kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre >>>

 

Kérjük a lehető legpontosabban töltse ki az alábbi űrlapot a honlap elemzés megrendeléséhez.
A részletes SEO audit díja HUF 17.000
Külön díjazásért (HUF 12.000) a Google Anylitics látogatottsági statisztikai valamint a Goole Search Console (korábban Webmester Eszközök) adatait is elemezzük

Név(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Email(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Website(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Konkurrens weboldalak(*)
Ne hagyja üresen

Milyen gyakran frissíti weboldalát?(*)
Szükséges mező

Kulcsszavak(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Vesszővel elválasztva írjon be legalább 5 kulcs kifejezést

Vett észre az utóbbi időben forgalom csökkenést?(*)
Szükséges mező

A Google Analytics fiókban jelöljön ki 6-12 hónapos periódust és az "Ügyfélszerzés" Minden forgalom, valamint a Kulcsszavak/Organikus részek diagramjait tekintse át.

Felhasználói és Jogi feltételek

Kérjük, hogy legörgetve a szöveget figyelmessen olvassa el.

Érvényesítés(*)
Érvényesítés
  FrissítHiányzó vagy pontatlan adat

Kérjük írja be a fenti kódot elküldés előtt

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
  • Nincsenek hozzászólások

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a keresőoptimalizálás fontos híreiről soha ne maradjon le.
Küldés
Használati feltételek

Weboldal forgalmának látogatónak növelése

Pontos kereső találati eredmények

Pontos kereső találati eredményekAz Advanced Web Ranking megbízható, pontos és folyamatos kereső találati eredményeket eredményez az Ön összes kulcsszavára és weboldalára, mert:

  • Keresőbarát alkalmazás
  • A kereső találati eredmények minden alkalommal frissülnek
  • Bármely globális és lokális kereső találatai listáját mérni képes

Tovább...

Website elemzés

Website elemzésÁttekintést adunk weboldala technikai SEO helyzetéről.

Kijavítjuk az optimalizációs hibákat és a megcélzott kereső kifejezésekre oldalait a kereső találatok élére juttatjuk folyamatosan elemezve:

 

  • az oldalhibákat
  • a külső és belső linkeket
  • és az oldal reputációját és autoritását

Tovább...

Megbízható versenytárs elemzés

Megbízható versenytárs elemzésAz Advanced Web Ranking szoftverrel elemezzük versenytársainak oldalait a megcélzott kulcsszavak tükrében, hogy rövid idő leforgása alatt elérhessük a kitűzött célokat:

  • feltárva konkurrenseinek SEO stratégiáját
  • összehasonlítva a weboldalak teljesítményét kiemelve a különbségeket
  • fókuszálva a leglényegesebb SEO faktorokra

Tovább...

Kapcsolat * Rendeljen website elemzést

PanoGraph Kft.
Website optimalizálás, Keresőmarketing

Cégjegyzéksz: 19-09-517089
Adószám: 13644947-1-19
EU adószám: HU13644947

Telefon:
+36 20 9441 207

E-mail:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Website Audit és tartalom optimalizálás

Kulcsszó kutatás

Az egyik legfontosabb kérdés az optimalizálásnál, hogy mely kifejezésekre koncentráljunk. Mely kulcsszó kombinációk és variációk eredményeznek növekvő számú látogatót?

Bővebben...:

Versenytárs elemzés

Biztos Ön abban, hogy ismeri minden versenytársát az online térben?

Sok esetben előfordul, hogy nem azok a legfőbb konkurrensek az interneten, akikre Ön gondol.

Bővebben...: