A Google Hummingbird nevű megújított keresőmotor hatása a magyar keresési találatokra

Jelentem, a Kolibri landolt

Mármint a Google Hummingbird nevű megújított keresőmotor hatása mára már elérte a magyar keresőlistákat is. Stílusosan persze ez így szólhatna: „Hey Budapest, Hummingbird has landed”


Amint a korábbi Hogyan befolyásolja a legújabb Google keresőmotor frissítés az Ön weboldalának helyezéseit? című elemzésben is fejtegettük, komoly változások elé nézünk, és amennyiben egy honlap nem került idejében frissítésre és mondjuk három évvel ezelőtti állapotokat tükröz, annak következménye bizony a kereső találati listákon való lassú (vagy éppenséggel igen gyors) süllyedés.

Még egyszer, mi is ez a Kolibri?

  • 2001 óta a legnagyobb Google kereső algoritmus változtatás,
  • amely azzal a céllal született meg, hogy a keresési találatokat még pontosabbá tegye,
  • főként a mobil eszközökről indított keresések esetén,
  • még relevánsabb válaszokat adjon a keresési kérdésekre,
  • kiszűrve a gyenge tartalommal bíró oldalakat,
  • magas helyezést biztosítva az olyan gazdag tartalommal bíró oldalak számára, amelyeknek tulajdonosa(i) és szövegíró(i) nagyon ismerik a célcsoportjuk szükségleteit – és ezt nagyon szükséges hangsúlyozni – az oldalakra feltöltött tartalommal választ adnak a látogatók, ügyfelek kérdéseire, amit lényegében a keresőnek (itt Google) tesznek fel.

 

Egyik ügyfelünk részére gyorselemzést végeztünk a Kolibri hatásának vizsgálatára.

Az ügyfél több, mint 100 oldalból álló honlapja a terméknevekre indított keresésekre előkelő, első oldali helyezéssel büszkélkedhet közel 90%-ban. A helyezések alakulását kéthetente szoftver segítségével folyamatosan ellenőrizzük, és többnyire stabilak is a pozíciók.


Csakhogy ez nem elég az üdvösséghez, mert a termékleírások idegen nyelvről fordított, sokszor igen bonyolult technikai kifejezésekkel tűzdelt szövegezése - habár nagyon akkurátus, - de az esetek többségében mégsem ad releváns választ a célközönség által megfogalmazott kérdésekre, mert „oxidációs folyamatok”-ról, „fordított hatásmechanizmus”-ról, „redukciós folyamat”-ról és „óriás polimerizált molekulák”-ról szól, holott a célközönség ezeket a kifejezéseket a mindennapi társalgásban egyáltalán nem használják, de hogy kereső kifejezésként beírnák, az teljesen kizárt.


Kiválasztva az oldal szövegéből a célcsoport által is gyakran használt, 3 szóból álló kifejezést, kielemeztük a kereső találati listát, s annak is első oldalát, ami az egytől tízig terjedő találatokat jelenti.


És alább a bizonyíték, arra hogy a Kolibri (Google Hummingbird) frissítés már a magyar nyelvű találati listákon is érezteti hatását. (2013. október közepe)


Nem fedjük fel mi volt a kereső kifejezés, de a példa szempontjából talán nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy ügyfelünk termékoldalának Google keresőben elért helyezését vizsgálva nem is kérdést írtunk a kereső mezőbe, hanem olyan probléma felvetést fogalmaztunk meg három szavas kifejezéssel, ami viszonylag gyakori női (és még csak nem is intim) probléma manapság.


Az Ön weboldala mennyire szakértői weboldal? És ad-e választ a célcsoport tagjaiban megfogalmazódó lényeges kérdésekre?

Web jelenlét és Tartalom Optimalizációs szolgáltatásaink során Önnek lehetőséget nyújtunk website audit igénybevételére, amely során kitérünk arra is, hogy véleményünk szerint az Ön honlapjának tartalma mennyire felel meg a célcsoport igényeinek.

Kérjük a lehető legpontosabban töltse ki az alábbi űrlapot a honlap elemzés megrendeléséhez.
A részletes SEO audit díja HUF 17.000
Külön díjazásért (HUF 12.000) a Google Anylitics látogatottsági statisztikai valamint a Goole Search Console (korábban Webmester Eszközök) adatait is elemezzük

Név(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Email(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Website(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Konkurrens weboldalak(*)
Ne hagyja üresen

Milyen gyakran frissíti weboldalát?(*)
Szükséges mező

Kulcsszavak(*)
Hiányzó vagy pontatlan adat

Vesszővel elválasztva írjon be legalább 5 kulcs kifejezést

Vett észre az utóbbi időben forgalom csökkenést?(*)
Szükséges mező

A Google Analytics fiókban jelöljön ki 6-12 hónapos periódust és az "Ügyfélszerzés" Minden forgalom, valamint a Kulcsszavak/Organikus részek diagramjait tekintse át.

Felhasználói és Jogi feltételek

Kérjük, hogy legörgetve a szöveget figyelmessen olvassa el.

Érvényesítés(*)
Érvényesítés
  FrissítHiányzó vagy pontatlan adat

Kérjük írja be a fenti kódot elküldés előtt

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
  • Nincsenek hozzászólások

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a keresőoptimalizálás fontos híreiről soha ne maradjon le.
Küldés
Használati feltételek

Weboldal forgalmának látogatónak növelése

Pontos kereső találati eredmények

Pontos kereső találati eredményekAz Advanced Web Ranking megbízható, pontos és folyamatos kereső találati eredményeket eredményez az Ön összes kulcsszavára és weboldalára, mert:

  • Keresőbarát alkalmazás
  • A kereső találati eredmények minden alkalommal frissülnek
  • Bármely globális és lokális kereső találatai listáját mérni képes

Tovább...

Website elemzés

Website elemzésÁttekintést adunk weboldala technikai SEO helyzetéről.

Kijavítjuk az optimalizációs hibákat és a megcélzott kereső kifejezésekre oldalait a kereső találatok élére juttatjuk folyamatosan elemezve:

 

  • az oldalhibákat
  • a külső és belső linkeket
  • és az oldal reputációját és autoritását

Tovább...

Megbízható versenytárs elemzés

Megbízható versenytárs elemzésAz Advanced Web Ranking szoftverrel elemezzük versenytársainak oldalait a megcélzott kulcsszavak tükrében, hogy rövid idő leforgása alatt elérhessük a kitűzött célokat:

  • feltárva konkurrenseinek SEO stratégiáját
  • összehasonlítva a weboldalak teljesítményét kiemelve a különbségeket
  • fókuszálva a leglényegesebb SEO faktorokra

Tovább...

Kapcsolat * Rendeljen website elemzést

PanoGraph Kft.
Website optimalizálás, Keresőmarketing

Cégjegyzéksz: 19-09-517089
Adószám: 13644947-1-19
EU adószám: HU13644947

Telefon:
+36 20 9441 207

E-mail:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Website Audit és tartalom optimalizálás

Közösségi Média jelenlét elemzés

Miért szükséges egy weboldal számára a közösségi jelenlét és megosztás?

Ma már egyetlen website sem kerülheti ki a közösségi oldalakon a megjelenést, mert a keresők az "emberi érintést", véleményeket is mérik és a rangsorolásnál figyelembe veszik.

Bővebben...:

Google Analytics integráció

Hogyan lehet egy weboldalt még jövedelmezőbbé tenni?

De fogalmazzuk ezt a kérdést át az Ön szemszögéből: "Hogyan tudom weboldalamat még jövedelmezőbbé tenni?"

Csak úgy, ha elemezzük a forgalmát és az adott kulcsszavak konverzióját - azaz tisztában vagyunk azzal, miképp válik egy látogató ügyféllé, vevővé. Az általunk használt szoftverbe a Google Analytics adatokat integrálva ez látványosan egyszerű feladattá vált.

Bővebben...: